سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدارس تیز هوشان

 

بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال این هستند که در مدارس تیزهوشان ثبت‌نام کنند. آواز? این مدارس در سطح کشور پیچیده و علاوه بر دانش‌آموزان والدین را هم ترغیب می‌کند که فرزندانشان را به این مدارس بفرستند.

 البته گاهی والدین بدون در نظر گرفتن شرایط تحصیلی و روحی فرزندشان و بدون توجه به نظرات او اصرار دارند دانش‌آموز را به این مدارس بفرستند.

 اشتباهی که در نهایت منجر به سرخوردگی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد. مدارس تیزهوشان مزایا و معایبی دارد که ممکن است برای بعضی از دانش آموزان کار را سخت‌تر کند.

برای ورود به این مدارس بایستی در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و نمره حدنصاب آن را به دست آورید. جهت شرکت در آزمون مذکور نیز باید دارای یک سری شرایط لازم باشید که در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ذکر شده است.

مدارس تیزهوشان یا مدارس غیر انتفاعی

شاید برای خانواده ها این سؤال پیش بیاید که مدارس غیر انتفاعی چه تفاوتی با مدارس سمپاد یا همان استعدادهای درخشان دارد؟

مدارس غیر انتفاعی نیز مدعی هستند که سطح امکانات رفاهی و آموزشی شان بالاتر از مدارس عادی بوده، و از معلم های با دانشی بهره می برند.

به همین خاطر خود را برتر از مدارس عادی می پندارند و دانش آموزان را تشویق می کنند که از این مدارس استفاده کنند.

واقعیت این است که سطح علمی و آموزشی در مدارس غیر انتفاعی به خاطر هزینه های بیشتری که می شود، بالاتر است.

ولی این مدارس تفاوت های بسیاری با مدارس تیزهوشان دارند. و اساساً هدف ایجاد مرکز استعدادهای درخشان و مدارس سمپاد به طور کلی با مدارس غیر انتفاعی متفاوت است.

مزایای مدارس تیزهوشان و سمپاد چیست

برخی والدین راه های قبولی تیزهوشان را برای کودکان خود به کار گرفته تا او را در این مدارس ثبت نام کنند، زیرا مزایای مدارس تیزهوشان بسیار متنوع است، که در این جا مشاهده می کنید.

 پرورش خلاقیت در مدارس تیزهوشان

امروزه ثابت شده است که تنها داشتن هوش خوب و برتر منجر به موفقیت نشده بلکه خلاقیت نیز برای رسیدن به اهداف و رویا های افراد لازم است که یکی از مزایای این مدارس پرورش خلاقیت در کودکان و دانش آموزان است.

 تدریس بهتر در مدارس تیزهوشان

در مدارس تیزهوشان نحوه و مطالب تدریسی کیفیت بالاتری نسبت به مدارس دیگر داشته و از معلم های با سابقه و حرفه ای در این زمینه کمک گرفته می شود بنابراین موفقیت در تحصیل برای این کودکان تضمین شده است.

 سطح یکسان دانش آموزان در مدارس تیزهوشان

در این مدارس دانش آموزان غربال شده و همگی در سطح یکسانی هستند بنابراین روند تدریس به خوبی پیش رفته و وقت کلاس برای مطالب سطح پایین گرفته نمی شود. در واقع همه به اندازه تقریبا یکسانی از کلاس برداشت می کنند.

 مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان در مدرسه

در این مدارس معمولا مشاورانی وجود داشته تا به دانش آموزان در نحوه درست خواندن و مدیریت زمان برای آن کمک کنند و منجر به پیشرفت تحصیلیشان نیز شوند.

 ایجاد انگیزه در مدارس تیزهوشان

یکی دیگر از مزایای مدارس تیزهوشان ایجاد انگیزه و اراده قوی در دانش آموزان بوده، زیرا افراد در این نوع مدارس با هم رقابت داشته و روز به روز برای بهتر شدن خود تلاش کرده و خدمات بیشتری دریافت می کنند.

 تضمین آینده تحصیلی با مدارس تیزهوشان

معمولا دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل می شوند آینده تحصیلی خوبی را برای خود رقم زده و با موفقیت در کنکور در دانشگاه های سراسری و معتبر نیز ادامه تحصیل می دهند.

آیا مدارس تیزهوشان بهترین گزینه برای دانش‌آموزان است؟

برای آنکه بتوان فهمید که فرزندمان بهتر است در مدارس تیزهوشان و یا در مدارس عادی تحصیل کند، نیاز به مشاوره دارد چرا که با توجه به شخصیت فرزند و علاقه و استعداد وی تحصیل در این دو سبک مدرسه کاملا متفاوت است.

اینطور نیست که لزوما مدارس تیزهوشان برای تحصیل فرزندان بهتر و برتر باشد، اگر فرزند شما روحیه حساس دارد فشار بالای مدارس تیزهوشان قطعا او را اذیت خواهد کرد و یا اگر تلاش‌گر نباشد در مدرسه تیزهوشان که همه‌ی هم‌سالان وی در تلاش و فشار برای رقابت هستند، قطعا در او احساس ناکامی و یا سرخوردگی رخ می دهد.

و فشار بالای خانواده نیز برای درس خواندن و موفقیت او در مدارس سمپاد می تواند آثار مخرب و منفی زیادی در دانش‌آموز ایجاد کند.

لذا نیاز است در انتخاب نوع مدرسه دقت لازم را به عمل آورید تا فرزندتان در جایی باشد که آرامش خاطر، تحصیل مناسب و احساس خوبی داشته باشد لازم است بدانیم حضور داشتن در این مدارس به تنهایی ضامن موفقیت دانش‌آموزمان نیست پس لزومی به وارد نمودن فشار بیش از حد توان بر روی دانش‌آموز نمی‌باشد پس نباید فرزندمان را در تحصیل تنها بگذاریم و نه باید مسیر پر فشار و استرس را برای وی ترسیم نماییم بلکه باید با توجه به علاقه و استعداد و تلاش دانش‌آموز مسیر درست را برای پیشرفت هرچه بیش‌تر مهیا نماییم.